3D dorpje in het bos #8

Vandaag wil ik jullie kaart #8 in de serie Marianne Design designer van de maand laten zien. Het is alweer de laatste kaart uit de serie, de tijd vliegt als je lol hebt:-) Ik heb het met veel plezier aan deze projecten gewerkt, ik hoop dat jullie het leuk vonden!


Met de bomen en het dorpje moest ik meteen aan een 3D kaart denken, die zijn ook zo leuk om te maken. Deze kaart kan ook nog plat gevouwen worden dus hij kan ook in een envelop.
Als eerste heb ik 2 kaarten gesneden, van 15 x 21 cm. (3 cm. rillen aan beide kanten)
En nog 2 repen: 1 reep van 3 x 17 (1 cm. rillen aan beide kanten) en 1 reep van 3 x 19 (2 cm. rillen aan beide kanten.


Uit dessinpapier heb ik 2 vierkanten gesneden iets kleiner dan de kaart, bij een heb ik uit het midden een vierkant gesneden, de randen heb ik opgeruwd. Dit heb ik op de kaart geplakt.
Met een klein randje heb ik een nog vierkant uitgesneden in het midden zodat een frame ontstaat.
De andere heb ik op de andere kaart geplakt.


Ik heb een vierkant gesneden uit wit papier en dit geëmbost met de forest design folder.



Daarna heb ik met 3 kleuren Versacolor inkt aangebracht met een sponsje in een draaiende beweging. Door de verschillende lagen krijg je een superleuk diepte effect.


Ik heb het daarna op de kaart geplakt, beide kaarten zijn nu zover klaar.


De bomen en huisjes heb ik gestanst, de huisjes heb ik afgeplakt met een post-it en daarna geïnkt zo blijven de daken wit. Daarna heb ik ze voor- en achter de repen geplakt.


De repen heb ik in de achterste kaart geplakt, op de voorste kaart heb ik nog een bomenrij geplakt en dan kan de kaart verder in elkaar gezet worden.




Dit is echt iets wat je een keer moet proberen, dit is zo leuk om te maken!

Veel knutselplezier!

Gerry van der Velden

Geen opmerkingen