Best mom ever kadozakje



Vandaag wil ik dit leuke zakje laten zien met stans "Lucy" van Creative Expressions een achtergrond van inkt met de GelliPlate en een nieuwe sluiting die je zelf kunt maken.


Ik heb Versacolor ink navullingen gebruikt, het werkt echt superzuinig en geeft iets meer kleur af dan een stempeldoos.




Hier zijn een paar stappen foto's van de Gelli Plate, ik heb er ook een video van gemaakt waarin alle stappen te zien zijn.




Als "gereedschappen" voor de Gelli Plate heb ik geëmbost papier gebruikt, ik gebruik liever het papier als de embossing folders, papier hoef je niet schoon te maken:-)


En nog wat van mijn andere "gereedschappen", een bosje bij elkaar gebonden wattenstaafjes geven schattige kleine stipjes.


Kijk eerst even alle foto's van de sluiting, zodat je weet wat de bedoeling is en het meteen goed gaat:-)
Voor de sluiting heb ik een cirkel en 3 stukjes satéprikker, 2 kort en 1 langer, ze zijn wit geverfd voor een mooie afwerking


Plak de stokjes op de achterkant, de korte stukjes op de vorm iets uit elkaar en de lange ertussen, laat goed drogen


En nu de sluiting van het zakje, vouw de bovenkant om, meet de afstand van het langste stokje en maak er gaatjes in teken ze af op het papier wat op het zakje komt.

* Door de gaatjes komen lusjes waar het stokje door moet, hij moet dus heen en weer kunnen schuiven.



Maak kleine reepjes die door de gaatjes passen, meet met het stokje hoeveel het lusje moet uitsteken, de dikte van het stokje + een beetje, zodat het makkelijk past.
Plak de reepjes vast aan de achterkant


Het omgevouwen stukje past nu over de lusjes


En de cirkel (of andere vorm) kan nu in de lusjes geschoven worden
Op deze foto is goed te zien hoe de lengte van de stokjes in verhouding tot de lusjes

Tip: Je kunt allerlei vormen gebruiken als sluiting, pas gewoon de stokjes en afstand van de gaten en lusjes aan



Het zelf gekleurde papier is natuurlijk ook prima te stansen


Hier heb ik de sluiting in hartvorm gemaakt

Ik hoop dat dit inspiratie oplevert voor wat uurtjes heerlijk knutselen vergeet niet ervan te genieten!

Veel knutselplezier!
Gerry van der Velden 

Gebruikte producten:
GelliArts Gelli Plate
RV-134 VersaColor Inker Petal Pink
RV-133 VersaColor Inker Seashell
RV-023 VersaColor Inker Rose Red
RV-011 VersaColor Inker Canary
CED4326 The Frames & Tags Collection Lucy
CED3008 The Festive Collection Classic poinsettia
CED1415 The Finishing Touches Collection Magical Butterflies

UMS708 Stamps To Die For Juliette circlet









Geen opmerkingen