Quick tip reverse stamping


Ik heb een nieuwe quick tip video voor jullie gemaakt, in deze video laat ik je zien hoe ik omgekeerd stempel met een embossingfolder
Met omgekeerd stempelen neem je inkt weg, op deze manier krijg je een lichtere afdruk

I made a new quick tip video, in this video I’m going to show you how I did reverse stamping with an embossing folder
Reverse stamping is taking away ink, this way you get a lighter print, on these older cards I also used the same technique

Je kan ook stempels gebruiken voor deze techniek, maar ik wilde een andere manier laten zien om embossingfolders te gebruiken

You can also use stamps for this technique but I wanted to show you another way to use you’re embossing folders



Ik heb dezelfde techniek gebruikt op deze oudere kaarten

I used the same technique on these older cards




Ik gebruik distress oxide inkt en breng deze direct op papier aan met het stempelkussen, zo krijg je een mooie gelijkmatige laag inkt

I’m going to use distress oxide ink and I’m applying the ink direct to paper with the ink pad, this way you get a nice even layer of ink


Ik blend het midden een beetje met een inkt blending tool met beide kleuren, Ik houd mijn kaart vast met een stuk kladpapier zodat je geen vingerafdrukken krijgt

I blend the middle a bit with an ink blending tool with both colours, I’m holding my card with a piece of paper so you don’t get fingerprints


De inkt blijft wat langer nat wanneer deze rechtstreeks op papier wordt aangebracht in plaats van wanneer je deze voor stempelen gebruikt

The ink stays wet a bit longer when applying direct to paper instead of when you use it for stamping


Ik spray de embossingfolder met een beetje water en zoals je ziet zitten er wat druppels op, dit is teveel zoals je in de afdruk zult zien

I’m spraying the embossing folder with a bit of water and as you can see there are some drops on it, this is too much as you will see in the print


Ik wilde je toch het verschil laten zien

 I still wanted to show you the difference


De tweede afdruk met de andere kant van de folder krijgt een lichte nevel en de afdruk zal veel beter zijn

The second print with the other side of the folder gets a light mist and the print will be much better


Je wilt sprayen op 30-40 centimeter afstand

You want to mist at 30-40 centimeter


Ik laat het aan de lucht drogen en dan krijg je zo'n soort fluweelachtige look die echt mooi is, je kunt ook een heat tool gebruiken. Als je het droog dept dan zal de kleur veel lichter uitvallen.

I let it air dry and then you get this kind of a velvet like look which is really pretty, you can also use a heat tool. When you blot it the colour will be much lighter.


Dit is de geëmboste achtergrond die ik voor de kaart heb gemaakt en zoals je ziet krijg je een heel andere look. Hieronder heb ik voor jullie de video, hij is Engels gesproken met Nederlandse en Engelse ondertitels


This the embossed background I made for the card and as you can see you get a totally different look.
below I have the video for you, it's English spoken with English and dutch subtitles




Bedankt voor het langskomen!

Thanks for stopping by!

Gerry van der Velden

Geen opmerkingen