Super cool Craft Hack faux embossing



Ik ben gestart met een nieuwe serie video's, Quick tips, in deze video's wil ik jullie graag tips geven en leuke technieken leren. In deze eerste video heb ik een leuke en eenvoudige techniek voor jullie, een "nep"embossing look, klinkt goed toch en het is super simpel.
Het kan zonder embossingfolders of zelfs een stansmachine

I started with a new series of videos, Quick tips, in these videos I would like to give you tips and learn fun techniques. In this first video I have a nice and simple technique for you, a "faux" embossing look, sounds good right and it is super simple. It can be done without embossing folders or even a die-cutting machine




Voor deze techniek gebruik ik hartvormige stansvormen die ik op mijn kaart lijm, het is een leuke manier om meer uit je stansen te halen
Ik lijm de harten willekeurig op mijn kaart, het helpt ze eerst op de kaart te leggen om ze te verdelen

For this technique I use heart shaped die-cuts that I glue on my card it’s a fun way to get more out of your dies
I glue the hearts randomly on my card, it helps laying them out on the card first to divide them
I apply the glue with a sponge, you can also use adhesive tape or a tape roller



Ik breng de lijm aan met een spons, je kunt ook dubbelzijdig tape of een tape roller gebruiken
Wanneer je de lijm aanbrengt met een spons, zorg dan dat er weinig lijm op de spons zit door deze eerst op een stuk papier te deppen
Je kunt ook handgeknipte vormen gebruiken als je geen gestanste machine hebt

When you apply the glue with a sponge make sure there is little glue on the sponge by first dabbing it on a scrap piece of paper
You can also use handcut shapes if you don’t have a die-cut machine


Ik laat het drogen onder iets zwaars, een stempelblok werkt hier prima voor als je die hebt, een zwaar boek zal ook goed werken

I let it dry under something heavy, an acrylic block works great for this if you have one or a heavy book will do the trick too



Ik kleur de kaart met Distress Oxide-inkt  

I’m colouring the card with Distress Oxide ink 



Ik blijf inkt aanbrengen en blenden totdat ik het resultaat leuk vind

I keep applying ink and blending it until I like the result


Door de waterdruppels aan de lucht te laten drogen of met een heat tool zal een diepere kleur geven dan wanneer je het dept

Letting the waterdrops air dry or dry with a heattool will give you a deeper colour than when you blot it


Ik zou graag willen horen wat je denkt, als je andere tips wilt, laat het me weten in de reacties hieronder en ik zal zien wat ik kan doen, bedankt voor je bezoek

I’d love to hear what you think, if you would like other tips let me know in the comments below and I’ll see what I can do, thanks for your visit

Gerry van der Velden


Geen opmerkingen