Vogelhuisje in wintersfeer


Vogelhuisjes zijn echt "heel voorjaar", maar zijn ze ook niet superleuk om in wintersfeer te pimpen, leuk om je huis op te fleuren in de donkere maanden of gezellig in de kerstboom.



Ik heb dit vogelhuisje aangekleed met Venetia stein van Viva Decor, de superleuke steeneffectverf geschikt voor veel verschillende ondergronden.


In het vogelhuisje zit een mooi koord dat liefst mooi schoon moet blijven, ik heb daarom een stukje touw door het koord gedaan en het koord naar binnen getrokken in het huisje, het touw heb ik uit laten steken, als het huisje klaar is kun je zo het koord weer op zijn plek trekken.



Het vogelhuisje heb ik beschilderd met de Venetia stein effect verf Bianco. De duidelijke gebruiksaanwijzingen zitten bijgesloten in de verpakking van het complete pakket.
Daarna heb ik het laten drogen.


Ik heb lijntjes Tacky glue aangebracht en daarop rocailles gestrooid en dit laten drogen.
Met Viva decor 3D lack heb ik stippen gemaakt, een klein stukje uit elkaar zodat ze elkaar niet raken. Dit heb ik goed laten drogen. Daarna heb ik op de Viva decor 3D lack nog een laagje Venetia stein aangebracht.


Met Tacky glue heb ik lijntjes gemaakt en daarop Viva Decor Eiskristall gestrooid, deze lijm droogt doorzichtig op en daardoor is het glanseffect heel goed zichtbaar.
Bovenop heb ik een laagje sneeuw aangebracht en daarop ook de Viva Decor Eiskristall gestrooid voor extra glans. Telkens alles goed laten drogen voor de volgende stap.



Als afwerking heb ik bloemen in Tsukineko Versamark gedoopt en met een penseel wat Shine silver grey van Kippers aangebracht voor wat extra glans en de bloemen opgeplakt.



Veel knutselplezier!
Gerry van der Velden

Geen opmerkingen