Merry Christmas kaart #5


Vandaag wil ik jullie kaart #5 in de serie Marianne Design designer van de maand laten zien.
Dit plaatje uit het Tiny's winter vel heeft al diepte en ik heb dat wat nog extra benadrukt met de verschillende lagen.




De basis is weer een kaart van kraftpapier.
In dezelfde maat heb ik een vel gesneden uit het Eline's silver star papierblok, de randen heb ik opgeruwd en daarna een paar grotere stukken eruit gescheurd.
Bij de V-vorm heb ik het papier iets natgesprayd en drooggedept, zo is het eenvoudig te kreuken.




Achter de open stukken heb ik een donkere kleur dessinpapier geplakt, na het drogen heb ik de randen geïnkt met Versacolor en het geheel op de kaart geplakt.


Uit metallic Papicolor papier heb ik een iets kleiner vierkant gesneden en uit het midden nog een vierkant iets kleiner dan het plaatje, zodat dit erachter past. De randen heb ik opgeruwd.



Dit frame heb ik geëmbost met de sparkles embossingfolder. En aan 2 kanten heb ik gewoon wit garen gewikkeld.



Ik heb bomen gestanst met de Horizon forest stans uit snow paper en groen Papicolor papier, dit heb ik op elkaar geplakt, iets verschoven zodat het een beetje dezelfde look krijgt als de boom van het plaatje.
Een stukje boom heb ik achter het frame geplakt aan de kant van de boom.


Het frame heb ik met foamtape verhoogd, het plaatje heb ik achter het frame geplakt. 
Uit het donkere papier heb ik een vierkant gesneden, de randen opgeruwd en op de kaart geplakt.
De bomenrij heb ik op het frame geplakt en aan de onderkant afgeknipt. Het geheel heb ik op de kaart geplakt.


De tekst heb ik met Versacolor gestempeld en met embossingpoeder een extra laagje aangebracht en daarna uitgeknipt, ik heb het met een beetje hete lijm op de kaart geplakt voor wat extra diepte.

Als laatste heb ik nog wat gems geplakt voor wat extra sparkle, dat kun je toch nooit teveel hebben:-)


Veel knutselplezier!
Gerry van der Velden

2 opmerkingen