Hedge hogs and woods kaart #6


Vandaag wil ik jullie kaart #6 in de serie Marianne Design designer van de maand laten zien.
Met het leuke dierenplaatje van Mattie's winter animals als middelpunt en een "houten planken" achtergrond met een twist. Het is de eenvoudigste kaart uit de serie denk ik, al kon ik het niet laten om hier ook een stapeltje te maken:-)




Ik heb van een vel uit het Canadian fall papierblok de randen opgeruwd en op de basis kaart van kraftpapier geplakt.


Daarna heb ik repen gesneden uit het houtmotief papier, van 3 heb ik de repen opgeruwd, de andere 2 repen heb ik met de design embossingfolder geëmbost en daarna licht opgeschuurd om het reliëf beter uit te laten komen. 

Ik ben echt dol op embossingfolders en ik vind het superleuk om verschillende technieken te gebruiken voor steeds een andere look.


De repen heb ik op de kaart geplakt, de repen met embossing heb ik doorgeknipt zodat ze precies passen tot de zijkant.


Het hedge nog plaatje heb ik uitgeknipt en op Papicolor papier geplakt en met een klein randje uitgeknipt.


Ik vind het altijd leuk om dingen net iets anders te doen, dit is de derde kaart met de Christmas tree stans en ik heb hem geen een keer als boom gebruikt:-)
Daarna heb ik met de christmas tree stans de kwart cirkels uitgestanst, en die heb ik in 3 stukken geknipt. Deze heb ik achter de cirkel verdeelt en opgeplakt.
De randen heb ik lichtjes geschuurd.




Om de kaart heb ik een stukje touw gewikkeld en aan de voorkant vastgeplakt, de achterkant heb ik met een klein stukje touw heen gerold en vastgeplakt, zodat de binnenkant ook leuk afgewerkt is.


Het plaatje heb ik met een hete lijmpistool op de kaart geplakt, zodat hij iets lijkt te zweven.


Als laatste heb ik een strik gemaakt en deze onder het plaatje geplakt.
En daarop nog een bloem, die ik gekleurd heb met spray.

Veel knutselplezier!
Gerry van der Velden

Geen opmerkingen